Dag 12: Namutoni – Bagani

4 november 2014 - Bagani, Namibië

Vandaag konden we soort van uitslapen. Ik merk dat de tijd van opstaan een terugkerend onderwerp van mijn blog begint te worden. Sorry daarvoor, maar ja je begint toch de dag door een keer op te staan.

De erg lange rit brengt ons vandaag naar Bagani en we starten door uit Etosha weg te rijden. We zien nog veel dieren onderweg; de “gebruikelijke” giraffen en jakhals. Voor het eerst zien we enkele dikdiks, het is een kleine soort antilope en is vernoemd naar het geluid wat hij/zij maakt wanneer hij/zij schrikt. Ook nu zagen we weer een gier in een boom zitten. Het was er maar eentje, dus echte dode dieren ook niet gezien. Verderop zat in een boom een bizare vogel; deze had een kuif. Thuis maar eens opgezocht hoe deze heet en de naam is ook nog eens grappig: de grey-go-away-bird. Nederlandse vertaling is de vale toerako. Daarna kwamen we nog kudu’s tegen en een impala. Daar hield het vandaag op met het wildlife. Wellicht later zien we er weer.

Het tanken heeft deze keer lang geduurd. Er was maar 1 tank beschikbaar en het was nog maar de vraag of er voldoende brandstof in zat om Brenda helemaal te vullen. En aangezien er nog enkele wachtende voor ons waren…. We hebben dan ook maar heel rustig aangedaan en een lekker ijsje gegeten. Gelukkig was er nog voldoende brandstof en na ongeveer een klein uurtje konden we weer onderweg.

Aan het eind van de middag kwamen we aan op NgepiCamp. Een camping met humor. De eigenaren uiteraard dan. Zo is de wc-deur een stok met het woord door. Wanneer de stok dicht hangt, is de wc bezet. Er is ook een wc als troon in een boom. De bar en tafels bestaan uit enkele kano’s en er hangen verschillende borden op de camping: zoals: complaint box is in the river, beware of crocodiles!!! Geweldig toch?! En ze hebben een ruimte met alleen maar zitzakken, waar ook de wifi te vinden is. Een keer raden waar de meeste van onze groep te vinden waren....

Het pad naar de tenten is verlicht door een lichtslang (zo een voor kerst) die in de bomen hangt. Er wordt overigens wel serieus geadviseerd om op de paden te blijven lopen, er kunnen namelijk daadwerkelijk krokodillen en nijlpaarden vanuit de rivier het land op komen lopen. Gelukkig niets van gemerkt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl