Dag 6: Hobas – Sesriem

29 oktober 2014 - Sesriem, Namibië

Ook vandaag weer vroeg op staan. Uiteindelijk zullen we er aan wennen. Eerst de tent opgeruimd voordat we mogen ontbijten. We hebben een lange dag voor de boeg. Vooral de ochtend is het vooral rijden, rijden en nog eens rijden. Lunchen doen we in de middle of nowwhere. De bushtoilet wordt uitgelegd en die is heel simpel: zoek een boom/struik, hurk er achter en doe je ding.

Onderweg hebben we het eerste echte wildlife gezien: oryx, springbok, roogvogels en mountain zebra’s. Die laatste hebben alleen een unieke streepjescode, net zoals onze vingerafdrukken. Daarnaast is de buik altijd wit, de strepen lopen niet door.

In sesriem hebben we de sesriem canyon gelopen. Deze canyon is 4,5 kilometer. Maar zo’n afstand hebben wij niet afgelegd, hooguit 600 meter door de canyon gelopen en vooral veel foto’s gemaakt. Qua diepte is de canyon 30 tot 40 meter diep.

Na de wandeling zijn we naar de camping gegaan. Hier alle tenten opgezet en snel de badkleding aangetrokken. Heerlijk even in het zwembad gedobberd, daar waar Stefan de traditie met bommetje begon (in elk volgend zwembad is een bommetje uitgevoerd). Lekker rustig aangedaan op de camping. Alle spullen moeten in de tent gestopt worden, anders gaat er wellicht een jakhals er met je schoenen vandoor. De oryx liepen overigens gewoon tussen de tenten door.

Henk had een heerlijke chickenstue gemaakt. Tijdens het natafelen werd een spelletje uitgelegd wat we de komende tijd met z’n allen zouden gaan spelen, Killer. Iedereen krijgt een papiertje, slecht op 2 papiertjes staat iets geschreven: judge (rechter) en killer (moordenaar). Het is aan de moordenaar om elke dag iemand van de groep gedurende de dag te vermoorden. Elke avond na het diner, moet de rechter vragen wie is vermoord. De dode moet vertellen wat er is gebeurd (de meeste rare verhalen zijn naar boven gekomen). Iedereen die nog leeft mag een verdachte aanwijzen, max 3 per avond. De rechter bepaalt op basis van een stemming wie van de verdachten de gevangenis in gaat. Wordt er de volgende dag toch nog iemand vermoord, dan is degene in de gevangenis onschuldig. Is er niemand dood, dan is de moordenaar opgepakt. Simpel toch? De briefjes worden uitgedeeld en 1x raden wie de killer is……?